Kjøpsinformasjon

Trygg handel! Stadig flere velger å handle pr. postordre. Det er både enkelt og bekvemt, og du kan i ro og mak velge det som passer akkurat for deg. Linea er medlem i Distansehandel Norge som har strenge regler for medlemsskap. Dette for at du skal kunne handle trygt. Nedenfor finner du informasjon om kjøpsvilkårene våre, angrerett, levering og garantier samt hvordan du kan bli kontokunde. 

Kjøpsvilkår

Prisgaranti

Alle priser er inkludert 25% merverdiavgift (MOMS). Vi reserverer oss for endringer i offentlige avgifter og lignende omstendigheter som vi ikke har kontroll over, samt eventuelle  trykkfeil i katalogen.

Betalingsvilkår

Du kan velge mellom fire ulike betalingsformer.

  1. Faktura - Varene dine sendes mot faktura (fakturagebyr p.t. kr. 19,- kommer i tillegg). Betalingsvilkår: rentefritt inntil 50 dager. Dersom fakturaen ikke betales innen forfall går beløpet automatisk over til en Linea-konto.
  2. Konto - Sammen med faktura følger det med tilbud om å bli kontokunde. Da kan du selv velge hvordan du vil dele opp betalingen. Les mer under kontovilkår nedenfor.
  3. Postoppkrav - Postoppkravsavgift p.t. kr. 60,- kommer i tillegg.
  4. Betalingskort - Dersom du velger å betale med kort kommer det ikke fakturagebyr i tillegg. Ved eventuelle returer føres beløpet tilbake til kortet ditt. Vi aksepterer Visa og  Mastercard. Kortnummeret blir alltid kryptert av oss for at kjøp med kort skal være en sikker betalingsmåte. 

Frakt- og ekspedisjonsavgift på kr. 59,- kommer i tillegg på alle ordre. Vi inngår ikke kjøpsavtaler med umyndige. Dersom du benytter bestillingskupongen i katalogen ved bestilling trenger den ikke å frankeres, du betaler porto ved levering. Bestillinger med sum under kr. 200,- ekspederes ikke. På bakgrunn av ordinær kredittvurdering eller uten annen angitt årsak, forbeholder vi oss retten til å endre betalingsmåte til postoppkrav (avg. p.t. kr. 60,-) eller helt å avvise bestillinger.

Reklamasjon/angrefrist

Angrerett

Som forbruker kan du angre kjøpet ditt uten noen særskilt begrunnelse innen 14 dager etter at du har mottatt varene.  Du har rett til å kontrollere varen, men kan bli erstatningspliktig dersom varen gjennom bruk er vesentlig forringet. Angreretten gjelder ikke varer som er spesiallaget etter kundens spesifikasjoner eller som har tydelig personlig preg.

Hvis du angrer ditt kjøp erstatter vi det du har betalt oss. Returneres hele bestillingen refunderes også ekstrakostnader med unntak av hjemleveringskostnader. Refusjon av evt. forhåndsbetaling av varer som ikke kan leveres foretas innen 14 dager. Hvis du returnerer varer skal returmeldingen på fakturaens/pakkseddelens bakside fylles ut, angi gjerne en returårsak. Der finner du også utførlig veiledning for hvordan du benytter den forhåndsfrankerte kundereturlappen og hvordan returfrakten p.t. kr 55,- senere skal betales. Dersom kundereturlappen ikke benyttes er returadressen:
Linea
Postboks 11
1751 Halden
Tlf. 69 21 10 92

For forsendelser som ikke løses ut, må vi debitere kunden kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringskostnader (p.t. kr 199,-).

Angreskjema her »

Reklamasjon og tvister

Hvis du har fått feil eller skadet vare skal det reklameres innen 14 dager fra varene er mottatt. Kontakt vår kundetjeneste så står vi for returfrakten. Ved feil på noen av varene har du rett til å reklamere på disse i opptil 3 år etter kjøpet, det være seg om feilen er synlig eller skjult. Reklamasjon skal skje innen rimelig tid etter at feilen oppdages. Kontakt kundetjenesten for å få dekket returfrakt. Du velger selv på hvilken måte du ønsker å kontakte oss. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, sender vi en ny vare. Dersom varen er utgått, refunderes kjøpsbeløpet innen 14 dager.

Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerombudet, http://www.forbrukerombudet.no eller Sandakerveien 138, 0484 Oslo, Tlf 23 40 06 00.

Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også benytte en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettside: http://ec.europa.eu/odr. Ved innlevering av klagen skal du oppgi vår e-postadresse kundeservice@lineahjemme.no.

For mer informasjon om hvilke rettigheter du som forbruker har, anbefaler vi deg å besøke forbrukerombudets nettside http://www.forbrukerombudet.no/ehandel.

Er pakken skadet under transport skal det reklameres direkte til postkontoret. Oppdages feilen først etter at pakken er hentet, må vi kontaktes omgående.

Returadresse:
Linea
Postboks 11
1751 Halden
Tlf. 69 21 10 92

Levering

Normallevering

Vår målsetting er å alltid levere innen ca 4-8 virkedager. Ved ekstra stor etterspørsel kan det ta noe lengre tid. Vi reserverer oss for at varer kan bli utsolgte. Om en vare midlertidig ikke finnes på lager, restnoterer vi den for deg og levererer den senere uten ekstra kostnader. Dersom du ikke ønsker å vente kan du selvsagt avbestille. Dersom betaling er gjort på forskudd og kjøpet heves, foretas tilbakebetaling innen 14 dager. 

Hjemlevering

Du kan få din bestilling sendt direkte hjem til din adresse uten at du trenger å gå til utleveringsstedet mot en tilleggskostnad på 139,-. For fullestendige vilkår angående hjemlevering se www.lineahjemme.no eller ring kundetjenesten.

Personopplysninger

Linea er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene du oppgir til oss. Informasjonen om deg benyttes for å vedlikeholde kundeforholdet og til markedsføringsaktiviteter fra andre foretak enn Linea. Du kan kreve at personopplysninger endres, slettes eller melde fra om at din informasjon ikke skal kunne benyttes til direkte markedsføring. Du kan kreve å få informasjon om hvordan dine personopplysninger er benyttet.

Cookies

Dette nettstedet inneholder såkalte informasjonskapsler (cookies). Alle som besøker et nettsted med informasjonkapsler, har krav på å få informasjon om hva de brukes til og hvordan man kan unngå nedlasting av slike.

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet vårt overfører og lagrer på din datamaskin. En informasjonskapsel inneholder ikke virus og kan ikke påvirke eller ødelegge informasjon på PC-en din. Det finnes to typer informasjonskapsler - "session cookies" som forsvinner så snart du avslutter nettleserprogrammet og "vanlige cookies" som ligger lagret på datamaskinen din over lengre tid.

Informasjonskapslene inneholder informasjon som vi bruker for å forenkle ditt besøk på nettstedet og forbedre nettsidenes funksjonalitet.

Det er mulig å stenge av funksjonen for informasjonskapsler i nettleseren. Om du ikke vil godkjenne at det benyttes informasjonskapsler, kan du foreta innstillinger i nettleserens (Internet Explorer, Firefox, Safari m.fl.) sikkerhetsinnstillinger. Der kan du også slette tidligere lagrede cookies. Gå til respektive leverandørs hjemmeside for instruksjoner om hvordan du stenger av og/eller sletter informasjonskapslene.

Vi gjør oppmerksom på at om du slår av funksjonen for informasjonskapsler, kan vi ikke garantere at nettstedet vil fungere tilfredsstillende og du vil ikke kunne handle i nettbutikken.

Åpne konto!

Kjøp varene på avbetaling - åpne en konto helt kostnadsfritt! Sammen med fakturaen din får du tilbud om å bli kontokunde, da kan du selv velge hvordan du vil dele opp betalingen din.

Kontovilkår

Kredittgiver er Linea, org.nr. 946447412. Din søknad om Linea -konto gir normalt en kreditt på kr.10 000,- dersom ikke annet er avtalt. Startkreditten settes til kr. 4 000,-. Linea forbeholder seg retten til å begrense kredittbeløpet. Dersom kontovilkårene overholdes kan Linea, dersom ikke annet er avtalt, gradvis øke kreditten opp til angitt kredittgrense. Ved bestillinger som overstiger kr. 10 000,- kan høyere kredittgrense innvilges. Linea forbeholder seg også retten til å redusere en tidligere innvilget kreditt. Ordinær kredittvurdering vil bli foretatt

Kontobetaling

Du kan dele opp betalingen slik at den passer med din privatøkonomi. Hver måned får du en kontoutskrift som viser innkjøpene dine, betalinger og saldo mm. Du får også en innbetalingsgiro som er klargjort for betaling. Du foretar innbetaling i slutten av hver måned. Laveste månedsbetaling er kr. 50,-. Du kan selvsagt helt eller delvis gjøre opp kontoen tidligere uten ekstra kostnader. Betaling skal foretas til: Linea, Konto nr.  6005 06 54721.

Kontokostnader

Renten pr. måned er 1,77% av det beløpet kontoen står i, med tillegg av 0,4% av høyeste beløp du kan benytte, minimum kr. 19,- sammenlagt. Den effektive renten p.a. på såvel kr. 4 000,- som kr. 10 000,- blir 29%. Bevilges du en høyere kreditt påvirkes renten bare dersom du utnytter høyere kreditt. Renteendringer kan skje på bakgrunn av politiske vedtak, endrede finanskostnader eller andre kostnadsendringer som Linea ikke kunne forutse på det tidspunktet avtalen ble inngått. Den fradragsberettigede renten er den eneste kostnaden ved å ha en Linea -konto.

Betalingsfri måned

Etter fire månedsbetalinger på rad har du rett til en avdragsfri måned (maks. 2 betalingsfrie måneder/år).

Uteblitt betaling

Betalingsansvaret påligger den eller de som har søkt om og fått innvilget konto. Dersom betalingen ikke skjer til rett tid forfaller hele gjelden til betaling dersom forfalt beløp er mer enn en tiendedel av utestående. Du debiteres en avgift på kr. 67,- for hver betalingspåminnelse. Kostnader for eventuell inkassopågang belastes etter gjeldende lover og regler med tillegg av renter/salær.

 

Vi benytter oss av cookies for å forbedre og tilpasse ditt besøk og din opplevelse av vår nettside. Ved å fortsette å surfe på siden, aksepterer du bruken av disse og våre vilkår. Les mer om cookies og personopplysninge »